Was CRM dan niet al ‘social’?
Ja, natuurlijk wel. In de huidige tijd wordt ‘social’ als voorvoegsel te pas en te onpas gebruikt. Customer Relationship Management draait om de klant. En sociaal denken en communiceren hoort daarbij. Tegenwoordig krijgen we echter te maken met versnippering. Communicatie vindt plaats op ontelbare platformen, zowel openbaar (sociale netwerken) als afgeschermd (telefoon, e-mail). Probeer dan maar eens een je contacten te synchroniseren. Gelukkig bieden Social CRM tools uitkomst.
Social customer relationship management
Customer Relationship Management gaat om het beheren van je klantgegevens, gerelateerde informatie en contactgeschiedenis. Een centraal CRM zorgt voor overzicht, actuele gegevens en maakt samenwerking tussen personen en teams eenvoudiger, efficiënter en nauwkeuriger. Gegevens dienen up-to-date te zijn zodat iedereen ze kan raadplegen. Uiteenlopende afdelingen en functies hebben te maken met klanten en hebben direct of indirect klantcontact. Marketing verstuurt offline mailingen, e-mailingen en maakt gebruik van spaarkaarten en loyaliteitsprogramma’s. Klantenservice ontvangt inkomende telefoongesprekken en e-mails. Accountmanagers onderhouden contact met bestaande klanten en zoeken contact met potentiële klanten. Webcare-afdelingen beantwoorden berichten op social media kanalen, zoals Facebook, Twitter en YouTube.
Overzicht in het aanbod CRM-systemen
Er zijn diverse CRM-systemen met een goede reputatie en uitgebreide mogelijkheden. Maar welk systeem aggregeert klantinformatie en historische data het best? Voor elke situatie en elke organisatie is een oplossing beschikbaar. De experts van de Crossmedia Communicatiegroep bezitten de kennis om je te adviseren over de perfecte oplossing voor je behoefte. Enkele bekende CRM-tools, welke goed om kunnen gaan met data vanuit social media kanalen zoals Facebook, Twitter en YouTube, zijn Salesforce CRM, SugarCRM en SocialSensr. Maar ook bepaalde Social Media Software zoals Hootsuite bieden geavanceerde mogelijkheden om contactinformatie en -historie op te slaan.
- IGTV: Instagram maakt lange video’s nu mogelijkHet is zo ver; het is nu ook mogelijk langere video’s te bekijken en te uploaden op Instagram. Waar eerst alleen YouTube (en ten delen Facebook) de mogelijkheid gaven video’s langer [...]Read more
- De toekomst van search: Friends of Search 2018Op 8 februari j.l. stond alweer de 5e editie van Friends of Search plaats; hét search marketing congres van de Benelux. Dit vijf-jarig bestaan stond volledig in het teken van “The best of“, wat [...]Read more
- Het nieuwsoverzicht van Facebook, wat gaat er veranderen?Het nieuwsoverzicht van Facebook, wat gaat er veranderen? Facebook heeft een grote verandering aangekondigd die veel impact moet gaan hebben op de content dat we in ons nieuwsoverzicht te zien [...]Read more
Onafhankelijk advies in crm-oplossingen?
Onze experts geven je advies op basis van jouw specifieke situatie. Meer weten over het proces en de mogelijkheden? Mail of bel dan direct: 0513 65 69 99.