Chat with us, powered by LiveChat

Social CRM, hoe hou je het allemaal bij?

Was CRM dan niet al ‘social’?

Ja, natuurlijk wel. In de huidige tijd wordt ‘social’ als voorvoegsel te pas en te onpas gebruikt. Customer Relationship Management draait om de klant. En sociaal denken en communiceren hoort daarbij. Tegenwoordig krijgen we echter te maken met versnippering. Communicatie vindt plaats op ontelbare platformen, zowel openbaar (sociale netwerken) als afgeschermd (telefoon, e-mail). Probeer dan maar eens een je contacten te synchroniseren. Gelukkig bieden Social CRM tools uitkomst.

Social customer relationship management

Customer Relationship Management gaat om het beheren van je klantgegevens, gerelateerde informatie en contactgeschiedenis. Een centraal CRM zorgt voor overzicht, actuele gegevens en maakt samenwerking tussen personen en teams eenvoudiger, efficiënter en nauwkeuriger. Gegevens dienen up-to-date te zijn zodat iedereen ze kan raadplegen. Uiteenlopende afdelingen en functies hebben te maken met klanten en hebben direct of indirect klantcontact. Marketing verstuurt offline mailingen, e-mailingen en maakt gebruik van spaarkaarten en loyaliteitsprogramma’s. Klantenservice ontvangt inkomende telefoongesprekken en e-mails. Accountmanagers onderhouden contact met bestaande klanten en zoeken contact met potentiële klanten. Webcare-afdelingen beantwoorden berichten op social media kanalen, zoals Facebook, Twitter en YouTube.

Overzicht in het aanbod CRM-systemen

Er zijn diverse CRM-systemen met een goede reputatie en uitgebreide mogelijkheden. Maar welk systeem aggregeert klantinformatie en historische data het best? Voor elke situatie en elke organisatie is een oplossing beschikbaar. De experts van de Crossmedia Communicatiegroep bezitten de kennis om je te adviseren over de perfecte oplossing voor je behoefte. Enkele bekende CRM-tools, welke goed om kunnen gaan met data vanuit social media kanalen zoals Facebook, Twitter en YouTube, zijn Salesforce CRM, SugarCRM en SocialSensr. Maar ook bepaalde Social Media Software zoals Hootsuite bieden geavanceerde mogelijkheden om contactinformatie en -historie op te slaan.

Onafhankelijk advies in crm-oplossingen?

Onze experts geven je advies op basis van jouw specifieke situatie. Meer weten over het proces en de mogelijkheden? Mail of bel dan direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter