Chat with us, powered by LiveChat

Online activatie update – December 2015

2016, een nieuw jaar met ongetwijfeld allemaal nieuwe (online) ontwikkelingen. Maar eerst is het nog tijd voor jouw maandelijkse dosis online activatie updates. Wat gebeurde er eigenlijk in december 2015? Wij hebben alles voor jou op een rijtje gezet!


Google Penguin real-time update
Nee, je hebt deze update nog niet gemist. Google heeft namelijk aangegeven dat deze real-time update pas in januari 2016 plaats zal gaan vinden vanwege de drukste periode in het jaar, kerst.

Google: “With the holidays upon us, it looks like the penguins won’t march until next year.

Google AdWords verdubbelt de gestructureerde snippets
Op 4 december kondigde Google aan dat het aantal gestructureerde snippets in een AdWords advertentie verdubbeld kan worden. Op deze manier kan een adverteerder nog meer informatie in één tekstadvertentie kwijt.

Google: “Structured snippets allows us to add an additional layer of detail into our ads that we had struggled to include previously. We’ve been able to maintain our core message within our text ads and pull through additional product features, styles, and types as secondary information. Using this extension for several different product types within our portfolio: mobile, SIM, and mobile broadband, we saw an increase in CTR of up to 100% across those campaigns.” – Christopher Pearce, Search Lead at Vodafone UK

Blog-Images-401-500x415

 

Google verandert wederom haar kijk op lokale resultaten
Google+ werd vooral gebruikt om de bedrijfsinformatie in de zoekresultaten van Google weer te geven, de Google+ local pages. Eind november kwam hier een eind aan doordat Google vrijwel alle lokale informatie uit de zoekresultaten gehaald heeft. Google+ is nu een platform wat zich focust op interesses.

Deze aanpassing veranderd overigens niet de kijk van Google op lokale resultaten en het vertonen hiervan in de zoekresultaten, maar wel dat de Google+ lokale pagina’s hier niet meer de juiste bron voor zijn.

Year In Search 2015
Zoals verwacht heeft ook dit jaar Google een video uitgebracht met daarin de grootste momenten. Vanzelfsprekend wordt niet alles in de video behandeld maar het geeft een goed overzicht van een aantal grootse momenten die zich hebben afgespeeld in het jaar 2015. Mis je een moment? Dan is de kans groot dat hij wel in het jaaroverzicht op de website van Google staat.

HTTPS krijgt de voorkeur boven HTTP
Wanneer een domein zowel een HTTPS als een HTTP domein heeft zal Google voortaan de voorkeur geven aan het HTTPS domein. Veiligheid en privacy zijn termen die we de afgelopen jaren steeds vaker horen en dus is dit een voor de hand liggende aanpassing. Het is al eerder bekend gemaakt dat HTTPS domeinen een lichte voorkeur krijgen wat betreft ranking. Hiermee lijkt het vrijwel onvermijdelijk om je website te voorzien van de veiligere versie van dit protocol. Het wil overigens niet zeggen dat websites zonder het HTTPS protocol niet worden geindexeerd. Alsnog raden wij iedere website aan om over te stappen. Het geeft een duidelijk signaal af richting de gebruiker dat hij/zij zich op een veilige website begeeft.

 

Laat een reactie achter