Chat with us, powered by LiveChat

Moet ik ook adverteren op Bing?

Wanneer je aan iemand de vraag stelt “Noem eens een zoekmachine?“, zal vrijwel iedereen Google noemen. Dit is ook helemaal niet vreemd aangezien Google in Nederland een marktaandeel van ruim 93% heeft. Binnen de overige 7% zit echter nog een, niet geheel onbelangrijke, zoekmachine waarvan het marktaandeel alleen maar aan het stijgen is. We hebben het hier over Bing. In Nederland heeft Bing momenteel zo’n 3% marktaandeel, maar dit zal de komende tijd alleen maar gaan stijgen. Ter vergelijking, in Amerika ligt het marktaandeel van Bing op zo’n 25%, en in het Verenigd Koninkrijk op 11%.

Het marktaandeel van Bing zal alleen maar verder stijgen!
Eén van de belangrijkste oorzaken van dit stijgende marktaandeel is de verschillende samenwerkingsverbanden die Bing aangegaan is. Zo is Bing gefuseerd met Yahoo, en heeft Mozilla Firefox ervoor gekozen om Bing als standaard zoekmachine te hanteren. Ook technologiegiganten Apple en Windows hebben veel vertrouwen in Bing. Zo gebruikt Siri vanaf iOS7 Bing als zoekmachine, daar waar in Windows 10 Bing de standaard zoekmachine is.

Waarom moet ik adverteren op Bing?
Net als binnen Google, is het ook mogelijk om binnen Bing te adverteren. Dit gaat via het advertentieplatform Bing Ads. Eén van de grootste voordelen van het adverteren op Bing, ten opzichte van het adverteren op Google, is dat de concurrentie vele malen lager is. Door deze lagere concurrentie, liggen de kosten per klik ook veel lager. Bing is hierdoor een prima platform voor adverteerders die iets minder te besteden hebben, of voor adverteerders die niet mee willen bieden op zoekwoorden met veel concurrentie.

Een ander voordeel van het adverteren op Bing is dat het conversiepercentage vaak hoger ligt ten opzichte andere zoekmachine, zoals Google.

Standaard zoekmachine
Doordat Bing steeds meer samenwerkingen aangaat, zal Bing ook op steeds meer apparaten als standaard zoekmachine ingesteld gaan worden. Wanneer je (alleen) op Google adverteert is de kans vrij klein dat je deze Bing doelgroep ook zult bereiken. Hierdoor laat je dus in potentie een grote doelgroep, en dus omzet, links liggen.

Wil jij jouw concurrenten dus écht een stap voor zijn, en ben je op zoek naar een aanvullend kanaal om extra omzet uit te genereren? Denk dan eens aan adverteren op Bing!

Goed om te weten is dat de Crossmedia Communicatiegroep een officieel geaccrediteerde professional binnen Bing Ads is.

Heb je vragen over het adverteren op Bing? Neem dan gerust contact met ons op!


Online marketing & activatie consultant

Laat een reactie achter