Chat with us, powered by LiveChat

Loyalty en retentie: waarom bestaande klanten belangrijker zijn dan nieuwe

Waarom bestaande klanten belangrijker zijn dan nieuwe

Even wat cijfers: gemiddeld verliezen bedrijven 20% klanten per jaar. Ruim 60% van de klanten zegt vertrokken te zijn omdat ‘ik nooit meer iets van ze hoorde’. Een loyale klant van een autobedrijf kan life-time-value €200.000,- waard zijn. Nieuwe klanten werven, kost gemiddeld twee keer zoveel als bestaande klanten koesteren. Dus waar wachten we nog op? Stippel vandaag nog een loyaliteitstrategie met ons uit en tel eind van het jaar je winst.

Loyalty en retentie: wie de klant heeft, heeft de toekomst

  • De klant vormt één van de belangrijkste onderdelen van je activa. Investeer daarin.
  • Het gaat tegenwoordig niet meer over transacties, maar over relaties.
  • Bedrijfsprocessen inrichten op basis van goed beheer levert meer op dan acquisitie.
  • Voor veel merken geldt: beter een hoge ‘share of the customer’ dan ‘marketshare’.
  • Lifetime value denken (de klant retentiefactor) levert een verbeterde winstgevendheid.

Direct aan de slag met loyalty en retentie?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van loyaliteit en retentie. Van strategisch advies tot (online) activatie. Als adviseur en meedenker voor je merk, of gewoon op projectbasis. Mail of bel direct: 0513 – 65 69 99.

Laat een reactie achter