Chat with us, powered by LiveChat

Je maandelijkse Online Update – Wat gebeurde er in november 2016

Het is tijd voor jouw maandelijkse dosis online updates. Wat gebeurde er in november 2016? Wij hebben alles voor jou op een rijtje gezet!

 

Nieuwe Call-to-action buttons binnen Facebook

De gemiddelde Facebookgebruiker is inmiddels wel gewend aan de call-to-action buttons als shoppen of contact opnemen. Om hier verandering in te brengen is Facebook de samenwerking aangegaan met een aantal integratiepartners zoals TalkLocal, Delivery.com en BookingBug. De gedachte is dat je als gebruiker de Facebook app niet meer hoeft te verlaten als je iets wilt bestellen of een afspraak wilt maken.

Facebook - Nieuwe call-to-action buttons

De nieuwe call-to-action buttons zijn:
Eten bestellen. Ieder restaurant dat gebruikmaakt van Delivery.com kan deze CTA gebruiken. Dit biedt een gebruiker om binnen de Facebookomgeving een bestelling te plaatsen;
Een afspraak maken. Een klik op deze button stuurt een gebruiker naar Facebook Messenger waarnaar er in contact getreden kan worden met het bedrijf om een afspraak te maken via bijvoorbeeld BookingBug;
Een offerte aanvragen. Ook deze button stuurt de gebruiker naar Facebook Messenger. Het opvragen van een offerte gaat via TalkLocal of een andere aangesloten partner;
Tickets kopen. Facebook heeft Fandango, Ticketmaster en Eventbride geïntegreerd. Hierdoor kan je voortaan je tickets binnen de Facebook omgeving aanschaffen.

 

Google switcht naar een mobile first index

Google zal switchen van een desktop first, naar een mobile first index. Dit zal inhouden dat Google, als primaire indexatiebron, de mobiele pagina’s indexeert en niet langer de desktop pagina’s. Tot op heden gebruikte Google altijd de desktop pagina’s als primaire bron voor haar rankings. De reden is vrij eenvoudig, Google geeft aan dat we tegenwoordig in een mobile first wereld leven wat inhoudt dat de zoekresultaten hier op aan dienen te sluiten.

Google heeft deze wijziging op vrijdag 4 november j.l. doorgevoerd. Lees hier meer over deze wijziging en de impact ervan.

 

Rechtstreeks shoppen vanuit Instagram

Eén van de grote nadelen van Instagram is dat er slechts één plaats is waar een klikbare link geplaatst kan worden. Namelijk in de bio. Hierdoor is het voor veel merken lastig om het Instagram bereik om te zetten in daadwerkelijke verkopen.
Binnenkort gaat Instagram dit veranderen met de introductie van shoppable product tags. Merken krijgen hierdoor de mogelijkheid om producten binnen een afbeelding te taggen, welke een gebruiker naar een losse productpagina zal begeleiden waar meer informatie over dit product te vinden is. Eveneens zal deze productpagina voorzien zijn van een shop now button.

 

Binnenkort ook vacatures op Facebook

Dat Facebook een veel gebruikt medium is, is niets nieuws. We brengen over het algemeen veel tijd in de app door met het bekijken van de verschillende updates. De volgende stap voor Facebook is het beschikbaar stellen van personeelsadvertenties voor beheerders van bedrijfspagina’s, zoals ook bij LinkedIn het geval is.

De potentie van Facebook is enorm aangezien Facebook een bereik van 1,79 miljard gebruikers heeft, ten opzichte van de 467 miljoen gebruikers van LinkedIn. Daarnaast nemen de gebruikers van Facebook steeds vaker informatie over hun opleiding en werksituatie op in hun profiel. Hierdoor kunnen de advertenties zeer gericht aangeboden worden.

Voorlopig gaat het nog om een experiment en wanneer deze functie uitgerold wordt is nog niet bekend.

 

Know before you go, with Google.

Wie heeft er geen hekel aan. Lange wachtrijen bij je favoriete winkel. Altijd op het moment dat jij haast hebt.  Wellicht was je al bekend met de “Popular times” functie in Google Maps? Sinds kort heeft Google deze functie verbeterd en werkt deze functie real-time. Hierdoor kan je bekijken hoe druk het op dit moment is.
live-ptindevice-sf_hlgrny7

 

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de online update!

Laat een reactie achter

Google Mobile First