Je maandelijkse Online Update – Wat gebeurde er in maart 2017

Het is tijd voor jouw maandelijkse dosis online updates. Wat gebeurde er in maart 2017? Wij hebben alles voor jou op een rijtje gezet!

 

Facebook stories gaat live!

Sinds 28 maart is het mogelijk om nu ook via Facebook live “stories’ uit te zenden á la Snapchat & Instagram. Net als bij Instagram is deze optie bovenaan je Facebook scherm te vinden. Je kan in de Facebook app ook naar rechts swipen om de story-optie te openen. Het is niet mogelijk om stories te liken, wel kun je er op reageren. Het kan zijn dat deze optie nog niet bij iedereen beschikbaar is, maar niet getreurd, dit komt vanzelf!

 

De 2017 e-mail benchmark

2017. Een nieuw jaar en dus ook tijd voor een nieuwe e-mail benchmark. In de 2017 e-mail benchmark is er data van ruim 3,5 miljard e-mails en ruim 17.000 e-mailcampagnes uit 17 verschillende branches gebruikt.

Een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen:
– Groter belang van e-mailmarketing: 73% van de respondenten geeft aan dat e-mailmarketing dit jaar een nog belangrijkere plaats gaat innemen in de marketingmix.
– Doel van e-mailmarketing: vorig jaar was leadgeneratie het belangrijkste doel, dit jaar is dat het genereren van traffic naar de website.
– De focus ligt op mobile: zowel de open rate als de click rate is hoger op mobiel. Dit betekent dat het ontzettend belangrijk is dat je e-mailtemplate responsive is!
– Meer opens, minder clicks: over het geheel gezien worden e-mails vaker geopend, alleen er wordt minder vaak doorgeklikt. Het is daarom belangrijk om kritisch naar de inhoud te kijken.
– Drie belangrijke trends: Marketing Automation, database en/of eventgestuurde campagnes en Big Data.

 

Google AdWords exact match veranderd opnieuw

Halverwege maart heeft Google aangekondigd dat de exact match optie in AdWords nog verder verruimd wordt dan dat deze momenteel al is. Zo kunnen er woorden toegevoegd of genegeerd worden, kan de volgorde van de woorden veranderen of kan het keyword zelf veranderen.

 

Google Optimize is nu voor iedereen gratis

Waar voorheen Google Optimize alleen beschikbaar was voor gebruikers met een enterprise account van de Google suite, is deze tool nu beschikbaar gemaakt voor iedereen! Met Google Optimize is het eenvoudig om een A/B test te starten voor je website(s). Hoewel er programma’s zijn die dieper ingaan op de statistieken van een website richt Google zich op een lage instapdrempel. Dit zou bedrijven moeten stimuleren om kritischer te kijken naar hun website zonder daar een (dure) professional voor in te huren. Door gebruik te maken van het door WordPress bekende WYSUWYG (what-you-see-is-what-you-get) is elke gebruiker van het programma in staat om zijn aanpassingen direct te bekijken en zo te visualiseren wat de eindgebruiker van de website te zien krijgt. Gezien het een product van Google is zijn de resultaten van je opgezette A/B tests gemakkelijk te bekijken in Google Analytics.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de online update!

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter