Chat with us, powered by LiveChat

Je maandelijkse Online Update – Wat gebeurde er in april 2016

Het is tijd voor jouw maandelijkse dosis online updates. Wat gebeurde er in april 2016? Wij hebben alles voor jou op een rijtje gezet!

– AdWords Sitelinks nu ook in Google Analytics
Nagenoeg iedere AdWords campagne dient gebruik te maken van sitelinks. Het analyseren van deze sitelinks moest voorheen altijd vanuit Google AdWords gebeuren, maar hier heeft Google verandering in gebracht! Het is tegenwoordig ook mogelijk op vanuit Google Analytics je Google AdWords sitelinks te analyseren. Ga hiervoor binnen Google Analytics naar Acquisitie > Adwords > Sitelinkextensie. Bekijk hier de data en optimaliseer je sitelinks vervolgens binnen AdWords. Let op: dit is nog niet in ieder Analytics account uitgerold!

– LinkedIn komt met app speciaal voor afgestudeerden
In een poging meer mensen naar hun sociale platform te krijgen heeft LinkedIn een app ontwikkelt speciaal voor mensen die nog studeren of net klaar zijn met hun studie. Volgens de productmanager van LinkedIn melden deze groep mensen zich (nog) niet aan op het bekende netwerk omdat zij zichzelf niet als professional zien. De app moet daar verandering in brengen en ondersteuning geven aan het vervolg van een loopbaan.

– Benieuwd naar je prestaties van Facebook Advertising?
Facebook voegt Delivery Insights toe aan het advertentiebeheer van Facebook advertising. Hiermee is het mogelijk om te bekijken hoe je advertenties presteren ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast geeft het aan op welke manier je je advertenties kan tweaken om je advertenties te verbeteren.

– Organische vindbaarheid in combinatie met Google Mijn Bedrijf
Tot voor kort was het nog niet geheel duidelijk of Google Mijn Bedrijf invloed zou hebben op de organische resultaten die je met je website behaalde. Nu kondigt Google in een nieuw document aan dat het vanaf heden wel gaat meetellen voor beide partijen. Heb je een Google Mijn Bedrijf vermelding en optimaliseer je je website door middel van SEO, dan kan het zo maar eens zijn dat je Google Mijn Bedrijf vermelding nu ook gaat stijgen in de resultaten.

– De toekomst van reclame, programmatic advertising
Op verschillende adverteerplatformen was het al mogelijk om een specifieke doelgroep te targeten maar televisie reclame lijkt nog altijd als ‘schieten met hagel’ over te komen. Daar komt verandering in volgens Emerce. Met het gericht adverteren van televisie reclames lijkt ook deze markt over te gaan op doelgroepen. Hoe deze ontwikkeling straks meetbaar is vragen wij ons af maar het gaat ongetwijfeld voor een betere engagement zorgen.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de online update!

Laat een reactie achter

CMCG online update