Je maandelijkse Digital Update – Wat gebeurde er in maart 2018

Het is tijd voor jouw maandelijkse dosis digitale updates. Wat gebeurde er nou eigenlijk in maart 2018? Wij hebben het een en ander weer voor jou op een rijtje gezet!

 

Nu ook advertenties in Facebook Marketplace

Zoals in de lijn der verwachting is het inmiddels ook mogelijk om te adverteren in de Facebook Marketplace. Deze advertenties worden alleen op mobiele apparaten uitgeleverd. Ook kan het zijn dat nog niet iedere adverteerder deze mogelijkheid heeft, aangezien dit geleidelijk aan uitgerold gaat worden. Wil je meer weten over de advertentiemogelijkheden binnen Facebook Marketplace? Lees dan even deze officiële pagina van het Facebook help forum door.

 

Specifiekere doelgroeptargeting in AdWords

Google is continu bezig om haar voornaamste inkomensbron Google AdWords te blijven ontwikkelen. Met het doorvoeren van nieuwe targetingmogelijkheden zijn adverteerders in staat om hun AdWords campagnes nog beter te optimaliseren. Dat Google veel van ons weet (denkt te weten) blijkt wel uit de twee targetingmogelijkheden die we in deze blog behandelen.

 

Rollen binnen de AVG/GDPR

Over niet al te lange tijd treedt de nieuwe AVG/GDPR wetgeving in werking. Vanaf 25 mei 2018 dienen alle organisaties die persoonlijke gegevens van Europese burgers verzamelen of beheren aan deze wetgeving te voldoen. Nu heb je binnen deze wetgeving verschillende rollen, bijvoorbeeld de verwerker, de verwerkingsverantwoordelijke en de betrokkene. Wat betekenen deze rollen en welke verantwoordelijkheden horen erbij? Lees het in onze blog!

 

De zoekindex van Google is tegenwoordig Mobile first

Steeds meer gebruikers maken gebruik van een mobiel apparaat voor het uitvoeren van een zoekopdracht. Deze gebruikers krijgen hierdoor ook steeds vaker de mobiele versies van webpagina’s te zien. Deze trend heeft Google doen besluiten om vanaf 26 maart 2018 over te stappen naar een mobile first indexering. Concreet houdt dit in dat eerst de mobiele pagina’s geïndexeerd worden en niet meer de desktop pagina’s, zoals tot 26 maart het geval was.

 

Google toont title tags in Image Search resultaten

Vanaf halverwege maart is Google gestart met het tonen van title tags in de resultaten van Google Image Search. De gedachte achter deze aanpassing is dat een gebruiker nu beter in kan schatten wat de context van de getoonde afbeelding is ten opzichte van de pagina waar deze op weergegeven wordt. Dat dit een mooie kans voor SEO’ers is, moge duidelijk zijn!

 

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Digital Update!

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter