Je maandelijkse Digital Update – Wat gebeurde er in januari 2018

Het is tijd voor jouw maandelijkse dosis digitale updates. Wat gebeurde er nou eigenlijk in januari 2018? Wij hebben het een en ander weer voor jou op een rijtje gezet!


 

Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

Het is je vast niet ontgaan dat vanaf 25 mei a.s. de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), ook wel GDPR genoemd, van kracht gaat. Dit is de nieuwe Europese wet voor databescherming en databeheer. De wet is straks van toepassing op alle organisaties en instanties die persoonsgegevens beheren, opslaan of verwerken. Wij houden je, via deze blog reeks, graag op de hoogte van alle veranderingen die deze wet met zich meebrengt en de zaken waar je rekening mee dient te houden.


 

Grote verandering in het nieuwsoverzicht van Facebook!

Facebook heeft een grote verandering aangekondigd die veel impact moet gaan hebben op de content dat we in ons nieuwsoverzicht te zien krijgen. Mark Zuckerberg wil met Facebook meer de nadruk gaan leggen op “sociale interacties”, het nieuwsoverzicht zal hierdoor persoonlijker worden en meer gericht zijn op posts van vrienden en familie. Welk effect heeft dit op media en bedrijven? Lees hier het artikel van Jasper Velthuis.

Het nieuwsoverzicht van Facebook, wat gaat er veranderen?


 

Snelheid wordt ook een Google mobile rankingfactor

Afgelopen maand maakte Google eindelijk bekend dat van 28 juli 2018 de snelheid ook een mobile rankingfactor gaat worden. Uiteraard is dit geen verrassing aangezien een snelle (mobiele) website over het algemeen ook voor een betere gebruikerservaring zorgt. Wil je hier meer over weten? Lees hier het artikel van Sebastiaan Hulshof.

Snelheid rankingfactor Google mobile


 

Langere meta descriptions in Google

Onlangs heeft Google een algoritme update doorgevoerd waardoor er meer tekst weergegeven kan worden onder een organisch zoekresultaat, de meta description. Waar je tot voorheen ± 160 tekens in je meta description kwijt kon, komen er tegenwoordig resultaten voorbij met wel 320 tekens. Dit zorgt uiteraard voor een hogere zichtbaarheid, wat weer een positief effect kan hebben op het doorklikratio (CTR). Lees hier het artikel op Searchengineland.


 

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de digitale update!

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter

Het nieuwsoverzicht van Facebook, wat gaat er veranderen?Snelheid rankingfactor Google mobile