JA/JA, NEE/NEE OF NEE/JA?
Willen we nog gratis huis-aan-huis kranten en folders? Zo’n 85% van alle huishoudens heeft geen NEE/NEE sticker op de brievenbus. Van die 15% die er wel één heeft, zijn dat 81% NEE/JA stickers. Deze mensen willen dus wel een huis-aan-huis krant ontvangen. In de plaatselijke krant lezen ‘wat er in de buurt speelt’ is belangrijk voor een heterogene groep Nederlanders. Datzelfde geldt voor de gratis folders. Die -zeker aan het eind van het jaar- met stapels de brievenbus in glijden. ‘Toch even kijken of er bij Blokker iets leuks in de aanbieding is’, geldt dan. Lees hieronder de feiten.
Huis-aan-huis, de feiten
Huis-aan-huis kranten
- Hoog totaal bereik en gemiddeld bereik: 6,8 miljoen mensen. Voor plaatselijke kranten geldt dat 76% van alle Nederlanders deze regelmatig leest.
- Hoog bereik binnen lager opleidings- en inkomensklasse.
- Op de hoogte blijven van regionaal nieuws is de belangrijkste drijfveer.
- Huis-aan-huiskranten worden door een brede bevolkingsgroep gelezen; een afspiegeling van de Nederlandse bevolking.
- 42% van de lezers heeft naar aanleiding van het lezen een winkel bezocht.
Huis-aan-huisfolders
- We ontvangen de folders (veelal 30 per week) in een geseald pakket. Deze wordt door ruim 90% geopend.
- Redenen voor een consument om huis-aan-huisfolders te lezen zijn: prijsvergelijking, op de hoogte blijven van aanbiedingen en het opdoen van ideeën voor bijvoorbeeld cadeautjes.
- 1 op de 4 folders wordt daadwerkelijk gelezen. De aantrekkelijkheid van de voorzijde speelt hierbij een belangrijke rol.
- Huis-aan-huisfolders worden veelal ingezet als laatste aansporing bij crosschannel campagnes.
- Online folders nemen een vlucht. Steeds meer mensen bekijken de folder op de iPad via apps als ‘Reclamefolder’, ‘Folder’ en ‘Spotta’.
Bronnen: NIPO-rapport “Gratis Huis-aan-Huisbladen, Laatste huis aan huis folder onderzoek uit 2011: Thuis Binnen Bereik 2011, Synovate: huis aan huis kranten onderzoek Wegener, Netwerk VSP: folderonderzoek consumenten
- Call tracking. Wat is het en wanneer zet je het in?Call tracking? Wat is dat? Binnen je (online) marketing inspanningen is het erg belangrijk om inzicht te hebben in je return on investment (ROI), om op deze manier de campagnes goed te kunnen [...]Read more
- Wat is zoekmachine marketing en wanneer zet je het in?Wat is zoekmachine marketing? Wanneer je zelf op zoek bent naar een product of een dienst, is de kans vrij groot dat je niet verder kijkt dan de eerste pagina van Google. Je toekomstige klanten [...]Read more
Direct aan de slag met huis aan huis?
Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van huis aan huis advertising of folders. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.