Chat with us, powered by LiveChat

Het nieuwe uiterlijk van Google zoekresultaten

De afgelopen maanden is voor steeds meer gebruikers van Google het uiterlijk van Google veranderd. Inmiddels is door een medewerker van Google bevestigd dat het niet gaat om een experiment, maar om een structurele wijziging in de weergave van zoekresultaten.

Verdwijnen van de strepen

Nieuwe-Uiterlijk-Google-300x213De grootste verandering in het nieuwe uiterlijk van Google? De strepen onder de paginatitel en de bestemmings-URL zijn verdwenen. Het lettertype dat gebruikt wordt voor de paginatitel is iets groter vergeleken met de oude layout.

Betaalde advertenties worden niet meer weergegeven in lichtgele blokken. In plaats hiervan staat er een klein geel blokje met ‘Ad’ weergegeven voor de pagina-URL. Doormiddel van dunne grijze lijnen worden de advertenties van de organische zoekresultaten gescheiden.

Zijn uw paginatitels geoptimaliseerd voor de nieuwe lay-out?

Voorheen was er een harde limiet op het aantal zichtbare tekens in een pagina-URL. Er werden maximaal 70 tekens van de paginatitel weergegeven. Tegenwoordig gaat het om de ruimte die de tekens innemen; de hoeveelheid pixels die worden gebruikt. Zo kan een paginatitel met veel hoofdletters al vanaf minder dan 70 tekens worden afgekapt, omdat hoofdletters meer ruimte innemen.

De paginatitel geeft een belangrijke eerste indruk aan mogelijke bezoekers. Het is daarom goed om te controleren of uw paginatitels nog goed worden weergegeven in zoekresultaten. Zoekt u advies met betrekking tot het optimaliseren van uw paginatitels? Neem dan contact op met onze search experts.

Laat een reactie achter