Chat with us, powered by LiveChat

Heeft advertising toekomst in de crossmedia mix?

Heeft advertising toekomst in de crossmedia mix?

Over de toekomst van advertising bestaan nogal wat meningsverschillen, maar de schappen staan nog steeds vol met kranten en tijdschriften. Schijnbaar worden ze dan toch gelezen. Dagbladen hebben nog steeds een toppositie als het gaat om de factor informatie en geraaktheid. Herkenning, trends, tips en innovaties scoren bij tijdschriften nog altijd hoog als je praat over de belevingsfactoren. En dan maakt het niet uit op wat voor drager die informatie wordt overgebracht: papier of digitaal via tablet.

Feiten over advertenties in dagbladen en tijdschriften

  • Ruim 91% van de Nederlanders leest een tijdschrift. Adverteerders scoren dus nog steeds een hoog bereik.
  • Tijdschriften en kranten kun je doelgroep gericht inzetten.
  • Het lezen van een tijdschrift of krant creëert een unieke situatie: de lezer in ‘in control’ en heeft volledige aandacht.
  • Lezers hebben een veelal een speciale band met hun krant of tijdschrift.
  • In combinatie met de websites van de media kun je crossmediaal het bruto bereik meten (STIR).
  • Print werkt in 0,3 seconden. De tijd dus waarin een consument bepaalt of de proposite wel of niet interessant is.
  • Advertenties die positieve emoties oproepen en ongecompliceerd zijn, zijn het meest effectief.
  • Hoe meer verwerking er nodig is, hoe minder aantrekkelijk de advertentie gevonden wordt.
  • Advertenties met extreme humor of angst werken averechts.

Bronnen: NOM printmonitor, Media belevingsonderzoek 2012, Fysiologisch onderzoek van de Erasmus Universiteit in samenwerking met Magazines.nl 2014

Direct aan de slag met advertising?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zitten ruim 50 specialisten die je wegwijs kunnen maken in de wereld van advertising. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter