Chat with us, powered by LiveChat

Handige tips bij stand design

Stand design: het verschil tussen aannemer en architect

Op een evenement (dus via een stand) maken (potentiële) klanten fysiek contact met jouw merk. De stand staat representatief voor alle merkwaarden: design, producten, mensen en de mate van interactie. Sommige merken zien standbouw als een apart specialisme. Dat klopt als je de nadruk legt op het aspect ‘bouw’, maar niet als het over het design gaat. Het design bij stands en evenementen wordt bepaald vanuit de roots van het merk en niet vanuit de technische (on)mogelijkheden. Onze ontwerpers vliegen het design van een stand conceptmatig aan; wat is de doelstelling, wat voor gevoel moet de bezoeker aan het merk overhouden? De stand bouwen we niet zelf, maar in goed overleg met jouw of één van onze standbouwers uit het netwerk.

Stand design: handige tips

  • Wil je deelnemen aan een beurs, wees er dan vlot bij. Je hebt dan nog de keuze tussen de verschillende opties: eiland, kop, hoek of tussenstand. Het liefst aan een centrale aanlooproute.
  • Let bij de keuze van de plek goed op de hoogte van de hal. Het gaat niet altijd op dat ‘de hoogste’ de beste is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een standontwerp vanwege de hoogte niet past in de hal.
  • Begin bij het ontwerpen van de stand met het bepalen van de doelstelling: wat wil je bereiken? In gesprek gaan, producten demonstreren, uitstallen of merkbeleving creëren?
  • Vanuit die doelstelling schets je eerst de belangrijkste domeinen en hiërarchie in de stand. Waar moeten de producten komen, waar vinden presentaties en gesprekken plaats en waar wil je een afsluitbare ruimte om je spullen op te bergen?
  • Na drie dagen op de beurs te hebben gestaan wil de bemanning van de stand nog wel eens gaan ‘hangen’. Creëer plekken waar je bemanning zich kan afzonderen.
  • Creëer ook plekken voor persoonlijke besprekingen of presentaties aan de klant. Een beursbezoeker is zich vooral aan het oriënteren en daarbij is anonimiteit veelal gewenst. Zorg voor afgesloten domeinen, waar je rustig met de klant kunt praten.
  • Van grote LED schermen tot ware disco’s: tegenwoordig vind je op elke stand een keur aan audiovisuele middelen. Vraag jezelf af of je de strijd aan wil gaan met dat geweld. Een rustig presentatie kan wonderen doen.
  • Zorg desalniettemin voor een opvallende presentatie. Reuring op een stand, doet meer reuring ontstaan. Zorg aan de rand van je stand voor iets dat opvalt en mensen doet stoppen.

Direct aan de slag met een design voor je stand?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van stands, tentoonstellingen en face-to-face marketing. Als adviseur en meedenker of begeleiding op projectbasis.Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter