Chat with us, powered by LiveChat

Google+ Ripples, wat is dat nu weer?

Google+ is een platform dat zowel voor social media als voor vindbaarheid een belangrijke rol kan spelen voor organisaties. De statistieken van berichten op Google+ kunnen eenvoudig bekeken worden en bieden mogelijkheden tot het meten van viraliteit.

Google+: SEO en Social

Aangezien Google+ een sociaal netwerk is van zoekmachinegigant Google, is het niet verbazingwekkend dat Google haar eigen platform enigszins voortrekt. Berichten op Google+ worden geïntegreerd in de zoekmachine, maar ook in Google Local en Gmail. Voor de vindbaarheid van een bedrijf is een aanwezigheid op Google+ dus zeker geen overbodige luxe.

Shares, +1’s en comments

Op Google+ pagina’s zie je direct hoe vaak een bericht is gedeeld, hoe veel reacties er zijn en hoe vaak er op +1 geklikt is. Een +1 is te vergelijken met een like op Facebook. Deze gegevens zijn openbaar beschikbaar en kunnen op elke pagina bekeken worden. Dus ook op die van de concurrent.

Ripples geven viraliteit aan

Wat niet veel mensen weten, is dat je van elk bericht, van elke willekeurige pagina, kunt zien hoe deze viraal is gegaan binnen Google+. Plaats je een bericht, dan kan iemand dat bericht delen met zijn netwerk. Is er in dat bewuste netwerk wéér iemand die het bericht deelt, dan krijg je een viraal effect.

Ripples_Starbucks_1

De Ripples kan je voor elk willekeurig bericht openen. Je ziet vervolgens een overzicht van degenen die het bericht gedeeld hebben. En welke personen je échte ambassadeurs zijn, omdat ze aan de basis staan van het verdere delen binnen Google+. Klik je op de ‘play’ knop onder de visualisatie, dan zie je zelfs een animatie van de shares in de loop van de tijd!

Ripples_Starbucks_2

Laat een reactie achter

Gone-viralsocial-media-ROI