Chat with us, powered by LiveChat

Facebook lead advertenties

Facebook lead advertenties: Mensen en bedrijven verbinden

Facebook introduceerde onlangs iets nieuws. Een interessante feature voor mobiele telefoons, namelijk: Lead advertenties. Deze advertenties leunen op de bestaande call-to-action mogelijkheden, bijvoorbeeld: nieuwsbrief aanmelding, offerte aanvraag, abonneren of bedrijfsinformatie verkrijgen.

De nieuwe advertentiemogelijkheid is een snelle manier om lead informatie te verzamelen. Gewenste invulvelden worden namelijk – waar mogelijk – al vooraf ingevuld door Facebook (op basis van de gebruiker zijn gegevens). Dit maakt de drempel om een formulier in te vullen lager voor de eindgebruiker en heeft voor de adverteerder een hoger conversiepercentage als gevolg.

Er zijn diverse doelen te koppelen aan deze vorm van adverteren. Namelijk het opvangen van nieuwe leads. Maar ook het verrijken van huidige klantdata. Kies er dan simpelweg voor om bijvoorbeeld je nieuwsbrief database te gebruiken als custom audience en toon de advertenties alleen aan hen. Zodoende ben je in staat om additionele data te vergaren tegen het aanbieden van een whitepaper of iets dergelijks.

 

Facebook-lead-form-data-500x398Opgevangen leads zijn eenvoudig te exporteren als CSV-export of middels de API. Net als bij reguliere advertenties is het mogelijk om Facebook te laten optimaliseren of om zelf een maximaal bedrag per lead aan te geven.

FB-lead-image-1030x384

Meer weten? Neem contact op met de Crossmedia Communicatiegroep!


Online marketing consultant

Laat een reactie achter