Chat with us, powered by LiveChat

E-mailmarketing invloed op vindbaarheid

E-mailmarketing en het beter vindbaar maken van een website worden vaak als twee losse onderdelen gezien: e-mailmarketing om de bestaande relaties te benaderen en de website optimaliseren zodat ook prospects je bedrijf weten te vinden. Een gemiste kans! Want beide facetten kunnen elkaar versterken!

Verbeter je vindbaarheid!

Eén van de factoren, die de vindbaarheid van je website bepalen, is het up-to-date houden van je website. Dit wil niets anders zeggen dan regelmatig de content van de website verversen. Een onderdeel dat regelmatig wordt onderbelicht. Google geeft namelijk de voorkeur aan websites die regelmatig de content vernieuwen. Nieuws (in de vorm van diverse artikelen) is de ideale manier om deze factor in te vullen.

Elke keer wanneer er een nieuwsbrief wordt verstuurd, link je vanuit de nieuwsbrief naar de website waar de complete artikelen staan. Deze artikelen leveren waardevolle content op over je diensten. Door in het artikel relevante links op te nemen, die naar belangrijke (product) pagina’s linken, verbeter je de linkstructuur van de website, wat ook weer de vindbaarheid verhoogt.

Aanmelden nieuwsbrief

Een website wordt niet alleen beter vindbaar door het plaatsen van nieuwsartikelen, maar spelen hier zeker een belangrijke rol in. Zorg daarom dat de website ook op andere facetten goed scoort! Door de website continu te optimaliseren, worden de website en dus ook de nieuwsartikelen beter vindbaar. De ‘onbekende’ doelgroep vindt zijn weg via zoekmachines naar je bedrijf. Door bij het artikel een pakkende button te plaatsen (bijvoorbeeld: Ontvang het laatste nieuws in je inbox), vergroot je de kans dat deze onbekende personen in jouw database terecht komen. Mensen die jij vervolgens weer rechtstreeks kunt benaderen!

 

Laat een reactie achter