Chat with us, powered by LiveChat

E-mailmarketing: de hoogste ROI

E-mailmarketing

E-mailmarketing wordt steeds belangrijker. Uit de e-mailmarketing benchmark van E-village blijkt dat in 2014 e-mailmarketing voor veel marketeers hoog op de agenda staat. 84% van de ondervraagde marketeers gaat zich focussen op e-mailmarketing en 43% geeft zelfs aan dat zij meer gaan investeren in 2014. Niet zo gek als u bedenkt dat e-mailmarketing wordt aangegeven als de online marketingvorm is met de hoogste ROI: in onderzoek van de DDMA, eind vorig jaar, geeft 41% van de organisaties aan dat e-mailmarketing het meest kosteneffectieve online marketingkanaal is.

Verrijking van data voor meer relevantie

De mogelijkheid om direct een band op te bouwen met uw lezer is één van de grote succesfactoren van e-mailmarketing. Door de database te verrijken met verzamelde klantdata, kunt u de lezer nog meer aanspreken. Tel daar de relatief lage kosten, de mogelijkheid tot snelle responstijd en de mogelijkheden voor verkoop (en cross en upsell) bij op en u begrijpt dat e-mailmarketing een zeer krachtig en aantrekkelijk kanaal is.

Nieuwsbrief ClickQ

Ratio’s

Hoe weet u of uw e-mail succesvol is? Aan de hand van de meetbare ratio’s vanuit uw mailing in combinatie met uw doelstelling, doel van de mailing en uw database kunt u een doelstelling neerzetten. Om een idee te hebben van het marktgemiddelde, hieronder een aantal ratio’s uit de e-mailmarketing benchmark:

Per branche verschillende deze cijfers behoorlijk, de bovenstaande tabel geeft een gemiddelde weer van alle ratio’s. Het is belangrijk om bij het vergelijken ook rekening te houden met de branche, de (grootte en relevantie) van de database, de frequentie van het mailen en het doel van de mailing.

Wilt u uw cijfers ook eens vergelijken met de benchmark? U kunt hem hier downloaden. Natuurlijk kunnen we u ook helpen bij het vergelijken van uw data en u een passend advies geven. Wij delen onze kennis graag!

Laat een reactie achter