Chat with us, powered by LiveChat

Veel bedrijven verzamelen in systemen en websites data. Vaak beseffen organisaties niet hoe interessant die informatie kan zijn voor nieuwe en bestaande klanten. Internet biedt een goed platform om die informatie eenvoudig te delen en (potentiële) klanten te helpen een productkeuze te maken.

Internet maakt informatie zichtbaar

Het mooie van internet is dat het veel zaken zichtbaar maakt. Op LinkedIn zie je tot hoeveel mensen je via je relaties eigenlijk toegang hebt. Dat was natuurlijk altijd al zo, maar door je eigen relaties bij te houden kun je als mooie bijkomstigheid ook in je tweedegraads netwerk zoeken. Op marktplaats vinden we met z’n allen net dat kastje of die fiets. Ook dit product was altijd al beschikbaar, maar door internet krijgen we toegang tot die data.

Kindle Markeerfunctie

Ik kwam deze week nog een mooi voorbeeld hiervan tegen. Wereldwijd is de Kindle de best verkochte E-reader. Er zijn inmiddels meer dan 3 miljoen in omloop. Een mooie functie van de E-reader is dat je digitaal delen tekst kunt markeren en de gemarkeerde stukken kunt delen met je vrienden.

Amazon heeft inmiddels een pagina online gezet (http://kindle.amazon.com/popular_highlights/books_all ) waar je nu kunt bekijken welke artikelen het meest gemarkeerd zijn. Ook kun je kijken in welke boeken veel mensen de afgelopen dagen stukken tekst hebben gemarkeerd. Keek je vroeger alleen naar boeken die veel verkocht werden. Nu kun je kijken naar boeken die mensen ook echt waarderen (hierbij neem ik voor het gemak aan dat het markeren van een stuk tekst gelijk staat aan het uitspreken van waardering).

Ik denk dat bedrijven veel kennis of data in huis hebben die ze kunnen delen met klanten en potentiële klanten. Het delen van informatie op je website kan nieuwe klanten helpen bij het maken van een keuze. Kijk eens in je databases of de statistieken van je website of daar misschien nog pareltjes aan informatie zitten waarmee je je klanten of relaties kunt helpen.

Laat een reactie achter