Chat with us, powered by LiveChat

De visuele kracht van display advertising

Verkoop je merk via beeld

Je hebt alle ‘stappen’ doorlopen om je website te optimaliseren voor zoekmachines, maar de relevante bezoekers blijven weg? Of heb je juist een nieuw product ontwikkeld en wil je dat bij een heel brede (of juist heel specifieke) doelgroep onder de aandacht brengen? Dan kun je eens denken aan display advertising.

Spreek een specifieke doelgroep aan

Display advertising draait om gericht targetten. Ervoor zorgen dat jouw boodschap op de juiste plaats bij de juiste mensen, en op het juiste apparaat, terechtkomt. De vorm is veelal gericht op beeld, via bijvoorbeeld banners, video’s of andere varianten van rich media. Door display advertising toe te passen zorg je voor een hoge online zichtbaarheid en trek je relevante bezoekers naar jouw website. Banners zijn er in alle soorten en maten: buttons, leaderboards, rectangles, skyscrapers en nog veel meer.

Real Time Bidding (RTB)

Real Time Bidding is een techniek die wordt ingezet om optimaal (beeld)advertenties te kunnen tonen. Het hele proces draait om wat de websitebezoeker te zien krijgt. Op iedere website is er plaats voor advertenties. Welke advertentie er te zien zal zijn, hangt af van een veiling. De plaatsen waarop een advertentie op een website te zien is, worden te koop gezet. De reclame van de adverteerder die het meeste biedt, is te zien voor de websitebezoeker. Dat kan per bezoek verschillen. Het hele veilingproces duurt namelijk milliseconden.

RTB is een manier om jouw advertenties alleen te laten zien aan bezoekers die daadwerkelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn. De banner wordt alleen vertoond op een site als de bezoeker aan een aantal criteria voldoet die je vooraf invoert, bijvoorbeeld demografie, herkomst, surfgedrag en welstandsklasse.

Vervolgens gaat het RTB systeem zichzelf optimaliseren waardoor het systeem gaat analyseren op welke websites er op de uitingen geklikt wordt. Op de websites waar niet op geklikt wordt, worden vervolgens geen uitingen meer weergegeven. Op deze manier worden de uitingen enkel weergegeven op de websites waar de doelgroep goed op reageert.

Affiliation marketing

Als je gebruik maakt van affiliation marketing, dan betaal je website eigenaren die jouw producten of diensten online promoten. Je betaalt vaak alleen als het product of dienst daadwerkelijk verkocht wordt. Affiliation is heel geschikt als je het rendement op de verkoop wil verhogen.

Direct aan de slag met display advertising?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van display advertising. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter