Chat with us, powered by LiveChat

De fysieke merkbeleving van beurzen en evenementen

Wegen de kosten op tegen de baten?

Bij participatie aan beurzen en evenementen vormt het budget vaak de grootste uitdaging. Tel de zaken voor een beurs maar eens op: ontwerpkosten, vierkantemeter prijs, standbouw, decoratie, huur van meubels en vloerbedekking, stroom en data-aansluitingen, bemanning, reiskosten en cateringkosten en ga zo maar door. Wat je wilt is je (potentiële) klanten fysiek laten kennismaken met je merk. Een beurs is daar een prima gelegenheid voor. Maar er zijn meer mogelijkheden. Bekijk het hieronder.

De fysieke merkbeleving van beurzen en evenementen

  • Beursdeelname: doelgroep /interessegericht face-to-face in gesprek. Op een paar vierkante meter een eerste impressie van je merk en mensen.
  • Event sponsoring: merkbeleving en specifieke doelgroepbinding. Stel een ‘sponsorpakket’ samen. Dat kan variëren van een banner op de website tot sponsoring van een finish-vlag.
  • Congressen: als je je merk vanuit de waarde ‘kennis’ wilt positioneren. Een uitstekende gelegenheid om die ‘kennis’ via voordrachten, workshops of lezingen over te brengen.
  • Eigen kennissessies: denk hierbij aan breakfast of lunchmeetings. Nodig een spreker uit die visie geeft op het vakgebied waarin je merk zich wil manifesteren.
  • Roadshows: zeker als je een landelijke speler bent, kan een roadshow uitkomst bieden. Regionale bijeenkomsten, waarin je productpresentaties of -introducties doet.
  • Eigen live-events: variërend van ‘het personeelsfeest’ tot landelijke manifestaties als ‘Burendag’ en ‘Nieuwjaarsduik’.

Direct aan de slag met beurzen en evenementen?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van face to face marketing binnen beurzen en evenementen. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter