Chat with us, powered by LiveChat

Customer magazines: let hier op

Jouw verhaal of het verhaal voor je klant?

Customer of sponsored magazines zijn uitermate geschikt om een verhaal te vertellen. Gedrukt of via tablet zou dit een cadeautje moeten zijn voor de klant. Dus moet de content binnen het interesseveld van de doelgroep vallen. De laatste jaren is het communicatiemiddel een beetje in verval geraakt vanwege de relatief hoge kosten en de opkomst van online, maar ook omdat de afzender vergeet om de ‘customer interest’ centraal te stellen. Een magazine lees je tijdens een moment voor jezelf. Omdat je iets -naast je werk- iets leuks, spannends of leerzaams tot je wilt nemen. Een customer magazine iets voor jouw merk? Bepaal het aan de hand van onderstaande tips.

Customer magazines. Waar moet je rekening mee houden?

Een customer magazine maak je om de klant regelmatig te verrassen met interessante informatie. Dat betekent dus -hoe dan ook- een behoorlijke tijdsinvestering.

  • Customer magazines nemen een hap uit je marketingbudget. Maar dat hoeft niet altijd een kostenpost te zijn, als je je maar houdt aan de volgende criteria:
  • Magazines zijn relationeel gericht. Bereik bouw je vooral op binnen je klantenkring en minder binnen je prospects en suspects.
  • Is er voldoende relevante content om je doelgroep te interesseren?
  • Draagt dit medium bij tot opbouw van het juiste imago en beleving van je merk?
  • Doorsta je voorgaande toets, dan kun je uitgaan van de volgende impact van je customer magazine:
  • Je kunt je merk op de juiste wijze laden en positioneren tussen de oren van je doelgroep
  • Het medium draagt bij aan een verhoogde klantloyaliteit
  • Je kunt informatie rondom je merk ‘kanaliseren’ en sturen
  • Het draagt bij aan de kennis en trots van je medewerkers
  • Medewerkers kunnen ook de doelgroep vormen voor een relatiemagazine. Het communiceren van kennis, doelstellingen en ontwikkelen van trots bij je eigen medewerkers.

Direct aan de slag met customer magazines?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van customer media. Als adviseur en meedenker of begeleiding op projectbasis.Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter