Chat with us, powered by LiveChat

Crossmediale campagnes beginnen bij een idee

Naar meer rendement

Traditionele bureaus denken vooral vanuit een tv-commercial met een spin-off naar media in de vorm van advertenties. Binnen de Crossmedia Communicatiegroep denken we liever aan een geïntegreerde crossmedia campagne. Uit de briefing die voortvloeit uit de merkstrategie ontwikkelen we een idee of een thema. Dit doen we door mensen vanuit verschillende disciplines (art, copy, digital engineering en commercie) bij elkaar te zetten en kennis en creativiteit te delen: externaliseren. De concepten die ons team ontwikkelt, leiden in alle gevallen tot meer rendement.

Conceptontwikkeling: acht denkrichtingen

Een goed crossmediaal campagne concept voldoet aan drie eisen: ‘Appeal’: het raakt een basisemotie. ‘Approach’: je weet de doelgroep te pakken. ‘Propositie’: je hebt iets te bieden. Vanuit deze basis ontwikkelen wij ideeën en concepten vanuit de volgende denkkaders:

  • Merk bekendheid: (beeld)naam herkenning
  • Merk saliency: vernieuwend, onderscheidend
  • Merk betekenis: associaties
  • Merk gevoel: emotionele ervaring
  • Merk positionering: onderscheidende waarden
  • Merk attitude: evaluatie, wat vindt men er van
  • Merk relatie: dichtbij, toegankelijk
  • Merk gedragstendentie: aanzetten tot koop

Direct aan de slag met crossmediale campagnes?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van crossmedia marketing. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter