Conversie optimalisatie voor optimale sales
Hoe beweeg ik mijn websitebezoekers om mijn nieuwe catalogus aan te vragen of mijn contactformulier in te vullen voor een adviesafspraak? Daar bestaan beproefde technieken voor. Maar er zijn altijd meer wegen die naar Rome leiden. Conversie optimalisatie begint dan ook met testen. Het doel ligt voor de hand: het versterken van de prikkels tot actie en het vergroten van de kans op een succesvolle online transactie.
Google helpt een handje
Google Analytics maakt het conversiepercentage van jouw website transparant. Met andere woorden: je kunt op de voet volgen hoeveel bezoekers gehoor geven aan jouw oproep. Blijft het aantal verstuurde contactformulieren of online geplaatste bestellingen achter bij de marketingdoelstellingen? Dan nemen wij de uitdaging om het conversiepercentage te verbeteren graag aan. Onze dagelijkse praktijk levert altijd waardevolle tips voor website optimalisatie. Die delen we graag.
Om te achterhalen of ze werken, zetten we twee beproefde testinstrumenten in: Google Website Optimizer en Visual Website Optimizer. We werken altijd vanuit een hypothese, gevoed door ervaring en ‘fingerspitzengefühl’. We brengen websitebezoekers naar webpagina’s met verschillende varianten die betrekking kunnen hebben op kleur, afbeeldingen, kopregels, buttonteksten, tot en met de afmetingen van het contactformulier. In korte tijd is duidelijk wat de winnende variant wordt. Dat wordt jouw webpagina. En daarmee is de voorwaarde voor een betere online conversie ingevuld.
- Wat is online marketing en wat zijn de voordelen?Wat is online marketing? Online marketing – ook wel digital marketing of internet marketing genoemd – is het bereiken van marketingdoelen door de inzet van internet en gerelateerde digitale [...]Read more
- Een app bij je website/merk, is dat een must?Bij CMCG hebben we inmiddels al de nodige websites en apps gebouwd en weten we dus goed het verschil tussen de twee. In dit artikel gaan we op een aantal aspecten de verschillen tussen websites [...]Read more
- A/B testing met een One Step CheckoutWanneer je iets koopt ontkom je er niet aan om gegevens achter te laten. Hierbij moet je denken aan adresgegevens, betaalgegevens, enzovoorts. Dit kan op vele manieren worden gevraagd. Zo is er [...]Read more
Direct aan de slag met conversie optimalisatie?
Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van conversie en optimalisatie. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.