Chat with us, powered by LiveChat

Content marketing strategie

Content marketing: voor profs, door profs

‘Doe maar iets op Twitter of Facebook’. In sommige gevallen wordt dit uitbesteed aan een stagiaire of jongste medewerker. Zonder goed beleid en instructies is dat schadelijk voor het merk en zelfs bedrijfsprocessen. Want bij alles wat je communiceert, ontwikkel je een verwachtingspatroon. Content marketing doorstaat de toets van authenticiteit, relevantie, autoriteit en consistentie. Voldoe je daar niet aan, dan is het ‘over en uit’. Zet samen met de Crossmedia Communicatiegroep content marketing op een juiste manier in met strategie, supply, beheer en sharing/distributie.

Hoe bepaal je een content strategie?

Contentstrategie start vanuit een heldere visie en missie, vertaald naar een duidelijke strategie en doelstellingen. Dat hoeft niet moeilijk en ingewikkeld te zijn. Uiteindelijk gaat het om toegevoegde waarde en relevantie voor jouw klanten (dan is dat veelal ook voor Google en dus ook voor je SEO). Dat begint op ‘corporate’ niveau met een verhaal  over het merk (storytelling). Vervolgens ga je uitleggen waarom jouw producten functioneel en instrumenteel beter zijn. In veel gevallen start dat met de A van AIDA. Bekendheid van je merk. Het totaal aan ‘eindwaarden’ wordt gevormd door de middelen en media die je inzet en de mate waarin ‘andere’ klanten zich positief over jouw merk uiten.

Welke content is relevant?

Er is geen gouden regel over welke content voor jouw klant relevant is. We nemen allemaal op onze ‘eigen’ manier informatie tot ons. De één houdt van TV, de ander luistert graag naar radio. Weer een ander “wil er alles over lezen”. En -typisch Nederlands- veel mensen bekijken graag ‘facts en figures’. Youtube neemt op dit moment een enorme (data) vlucht. Dat komt vooral omdat jongeren het liefst in beeld en film kijken. Content Marketing is gebaseerd op wederkerigheid. Je moet dus ook kunnen ‘geven’. Wat buiten kijf staat is het feit dat je crossmediaal moet inzetten. En dat betekent dat je dus ook ’mobiel’ en via ‘tablet’ bereikbaar moet zijn.

Hoe beheer je content marketing?

Content in ‘eigen beheer’ en volledig onder regie houden is achterhaald. Content neemt enorme data in beslag en is bijna niet meer te ‘managen’. Wat je gisteren op internet zette en er vandaag probeert af te halen, is tot in lengte van dagen vindbaar via Google. Beter is het om slim gebruik te maken van alle bestaande kanalen en mogelijkheden. We kennen allemaal Youtube, maar er is meer. Issuu voor tijdschriften en brochures, Slideshare voor Powerpoint presentaties. Noem maar op. Allemaal eenvoudig via een API koppeling, RSS feed of iframe binnen jouw eigen netwerk te betrekken.

Content sharing en distributie: je verhaal de wereld in

De Crossmedia Communicatiegroep heeft een uniek systeem ontwikkeld waarbinnen je niet alleen content kunt beheren, maar ook kunt delen. Handig voor gedecentraliseerde organisaties met veel vestigingen, merken distribueren via tussenkanalen (dealers, webshops) of bedrijven met veel medewerkers. Binnen ons CrossmediaContent Share Platform stel je alles en iedereen in staat om de door jou beheerde content gemakkelijk te delen via alle soorten van social media. Dat scheelt een enorme berg werk bij het verspreiden van jouw content.

Direct aan de slag met content marketing?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van content marketing. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis.Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter