Chat with us, powered by LiveChat

Crossmedia content distributie

Hoe gaat de consument om met aankopen? Soms is een doelgroep niet altijd te vangen in één hokje. De één checkt alles op vergelijkingssites, de ander gaat op zoek via Youtube en weer een ander houdt het bij print en pluist alle folders na. Content Distributie leg je vooraf vast in een strategisch content plan. De Crossmedia Communicatiegroep beschikt over een keur aan specialisten die thuis zijn op gebied van social media. Ook zijn we aangesloten op alle persdiensten en beschikken we over high-end publicatiesystemen voor bijvoorbeeld e-mailmarketing en geautomatiseerde XML feeds van en naar relevante bronnen.

Social media

De juiste inzet van social media is gebaseerd op strategie, bereik, representatieve zichtbaarheid, interactie en evaluatie. De Crossmedia Communicatiegroep bepaalt samen met jou welke kanalen voor jouw merk het beste bereik genereren. Binnen elk kanaal bouwen we een eigen herkenbaar ‘merkdomein’. Zo ben je klaar voor interactie, daar draait het uiteindelijk om. Die ‘interactie’ kun je op serviceniveau zelf inrichten. Voor de continue stroom aan content kun je onze specialisten inschakelen. We maken periodiek afspraken over evaluatie, want interactie moet leiden tot leren en het verbeteren van communicatie met de doelgroepen.

Multi channel content

Contentmarketing houdt niet op bij online alleen. Below the line is de afgelopen tijd gedaald in populariteit, maar een direct mail kan in de b-to-b sfeer een hoge share of voice opleveren. Sales promotion binnen het FMCG kanaal blijft vaak onderbelicht, maar vormt een belangrijke schakel binnen de customer experience route. Above the line zijn TV spots nog steeds razend populair bij adverteerders. Voor contentmarketing biedt de inzet van in-programme branding interessante mogelijkheden. Voor alle informatie over deze effectieve manieren van contentmarketing kun je bij ons terecht.

E-mailmarketing

Wil je een positieve invloed uitoefenen op verkoop (cross en upselling), loyaliteit (merkverbinding), service (informeren) en CRM (interactie en analyse), dan is e-mailmarketing jouw middel. Met e-mailmarketing benader je klanten op relevante interesses en behoeften. Wees zorgvuldig in de opzet en uitvoering, want overdaad schaadt en onderschatting van het publiek komt als een boemerang bij je terug. We besteden samen met jou de juiste zorg aan de e-mail campagnes en de investering is snel terugverdiend. Meetbaar. Wil je weten welke goed uitvoerbare e-mailmarketingstrategie past bij de doelstellingen en mogelijkheden van jouw organisatie? Onze specialisten laten je zien wat werkt.

Website, apps, blogs, fora

Was in de jaren negentig het plaatsen van een digitale versie van een brochure op internet nog voldoende, zo moet een website tegenwoordig aan een aantal fundamentele eisen voldoen. Naast usability en SEO is content bepalend voor het aantal bezoekers en de conversie van jouw website. Dat betekent dat het design onderscheidend moet zijn en de informatie relevant. Blogs kunnen interessant zijn, maar pas op dat je geen oeverloze verhalen vertelt. Ook wordt de website allang niet meer alleen bekeken vanachter de desktop, maar via smartphones en tablets. Het ontwikkelen van een functioneel helpende app kan dan ook volstaan. We bekijken graag samen met jou de mogelijkheden.

Tablets en E-readers

Sinds de introductie van de iPad in 2010 heeft het gebruik van tablets een enorme vlucht genomen. Al meer dan 150 miljoen mensen hebben er een thuis. Bij de keuze van de distributie van content is het dus van belang om rekening te houden met deze gebruikers. Dat kan technisch door bestaande websites ‘responsive’ of ‘adaptive’ te maken. De ongekende mogelijkheden van het touchscreen, locatievoorzieningen, foto en video en bewegingssensor bieden een hoge mate van interactiviteit en beleving. En er kan dus meer dan alleen een website geschikt maken voor tablets. Wil je weten wat deze mogelijkheden jouw merk kunnen bieden? Neem contact met ons op!

Alles meetbaar met het Crossmedia Dashboard

Beweging op de website bijhouden met Google Analytics, berichtgeving op social media zoals Facebook en Twitter checken en hierop reageren, prestaties van Adwords optimaliseren en display bannering afstemmen op de best presterende affiliatenetwerken, resultaten van e-mail nieuwsbrieven analyseren en bijstellen en, misschien wel het belangrijkste: het rendement op onze investeringen optimaliseren. Hou je het allemaal nog bij? CrossmediaContent maakt gebruik van het CrossmediaDashboard. Hierdoor heb je alle online activiteiten real-time in één oogopslag in jouw eigen dashboard.

Direct aan de slag met content marketing distributie?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van content marketing. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter