Chat with us, powered by LiveChat

5 tips voor je merkstrategie en positionering

Consequent, relevant en authentiek

Below the line, above the line, online. Social media, Big data, accountability. Kreten waar je als marketingmanager mee te maken krijgt. Jouw merk vormt de basis in al die communicatiestromingen. Consequentie, relevantie en authenticiteit zijn hierbij geen toverwoorden maar een must. De Crossmedia Communicatiegroep helpt je met merkstrategie en positionering. Niet met ellenlange onderzoeken en rapporten, maar pragmatisch en altijd op basis van rendement. “Handen uit de mouwen en aan de slag” is ons credo.

CMCG-INFOGRAPHIC-MERKSTRATEGIE-zw

Merkstrategie en positionering: 5 tips

  • Verdiep je in de wereld om je heen. Hoe ziet de wereld er over vijf jaar uit? Doet het goed bij het ontwikkelen van een visie voor je merk. Ook goed: wie is je klant? Praat daar eens goed mee.
  • Wat zijn de merkwaarden waarin jouw merk zich onderscheidt? Functioneel: “gaat ‘ie harder?”, instrumenteel: “is het handiger?”, expressief: “ziet het er beter uit?”.
  • Leg alles vast in een verhaal over je merk. Hoe is het merk ontstaan, vanuit welke behoeften, wie was de oprichter en wat is jouw belofte naar de toekomst?
  • Laat je niet gek maken door allerlei aanbiedingen van media-exploitanten en nieuwe ontwikkelingen op internet. Kies zorgvuldig een ‘medialandschap’ en middelen die bij jouw merk horen en die jouw merk een lift kunnen geven.
  • Het houdt niet op bij zenden. Denk vooraf goed na over hoe je de dialoog met je klant(en) op gang houdt. Wees je daarbij bewust dat elk kanaal dat je inzet veel tijd en dus ook geld eist.

Direct aan de slag met merkstrategie en positionering?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van merkstrategie. Van strategisch advies tot (online) activatie. Als adviseur en meedenker voor je merk, of gewoon op projectbasis. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter