Chat with us, powered by LiveChat

5 tips voor je markt en marketing strategie

Markt en marketing strategie

Product, prijs, plaats en promotie; zijn de 4 P’s vandaag nog wel van toepassing? In de basis wel. Alleen kunnen we er nog een P aan toevoegen, die van ‘People’ of ‘Participatie’. De directe dialoog met de doelgroep kan een merk sneller in een andere levenscyclus brengen. Voeg er dan ook meteen de P van ‘Pay-off’ of ‘Planmatige Publicatie’ aan toe. Wat is de centrale toegevoegde waarde van jouw merk in die levenscyclus? Bij de Crossmedia Communicatiegroep stoppen we niet bij het maken van een logo of social media strategie. We bepalen samen eerst de ‘fitheid’ van het merk en de daarbij behorende markt en marketing strategie.

CMCG-infographic-marktstrategie-zw

5 tips voor je markt en marketing strategie

  • Marketing strategie loopt parallel aan de levenscyclus van een merk. Binnen de introductiefase hoort een andere aanpak dan bij bijvoorbeeld groei of volwassenheid.
  • Bevind jouw merk zich in de fase van verzadiging of zelfs teruggang, kijk dan naar een mogelijke uitbreiding van je merkportfolio door met bestaande producten nieuwe markten te ontwikkelen of met nieuwe producten te diversificeren.
  • Diversificatie als ‘endorsement’ of ‘extension’ bieden nieuwe mogelijkheden maar ook risico’s. Voor je het weet ‘kannibaliseren’ of ‘verwateren’ deze concepten je bestaande merk.
  • Wees je bewust dat voor iedere merkuitbreiding een aparte product-markt-combinatie geldt. Dit kan ook vaak leiden tot intensieve organisatie veranderingen en hoge in- en externe kosten.

Direct aan de slag met markt en marketing strategie?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van markt en marketing strategie. Van strategisch advies tot (online) activatie. Als adviseur en meedenker voor je merk, of gewoon op projectbasis. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter