Strategie.
Let the customer be your guide.

Hoe stel je jouw strategie in dienst van je klanten? Door naar je klanten te luisteren en de customer journey nauwgezet in beeld te brengen. Want wat je strategische doelen ook zijn, meer merkbekendheid, betere zichtbaarheid, de promotie van een innovatief product, vergroting van de klantloyaliteit, meer employer branding of een toppositie als dienstverlener.

De customer experience is de ultieme basis voor jouw succes. Met een breed georiënteerd specialistenteam helpen wij je bij het vastleggen en realiseren van je strategie. Van merkpositionering en digitalisering tot activatie en borging.

Strategie

Strategie en innovatie

De wereld om ons heen verandert razend snel. En daarmee ook de wensen van klanten. Sluit jouw merk nog aan op die wensen? Benut je wel alle mogelijkheden binnen de nieuwe digitale wereld? Wij helpen je bij de ontwikkeling en realisatie van innovatieve merk en product proposities. Aan de hand van kwalitatief en kwantitatief onderzoek achterhalen we waar de sterke en zwakke punten van jouw merk liggen. We onderzoeken kansen binnen de bestaande merkportfolio en bekijken hoe merkextensies nieuwe markten kunnen aanboren.

Strategie

Customer experience

Customer experience (CX) ofwel klantbeleving vormt het succes van jouw merk. Die klantbeleving vormt zich binnen ieder fase van de customer journey. Vanaf awareness; het moment dat een klant voor het eerst met jouw merk wordt geconfronteerd, tot en met loyalty; de totale beleving binnen alle touch points. Denk hierbij aan de eerste indruk van jouw website, de eenvoud van een bestelling of de garanties die je geeft na de aankoop. We organiseren workshops en analyseren de behoeften van de klant. Wij meten en analyseren de kwaliteit en effectiviteit van contactmomenten, laten je zien waar en hoe het beter kan, en voegen de daad bij het woord.

Strategie

Digitale transformatie

Er zijn nog legio bedrijven die digitale slagkracht tekort komen. Of nog ongekende digitale mogelijkheden laten liggen. Een geslaagde digitale transformatie is de beste bedding voor succes in de toekomst. Waar begin je en waar eindigt het? Wij helpen bedrijven en instellingen met organisatorische transformaties. We starten met een grondige analyse van alle processen die van invloed kunnen zijn op de ultieme customer experience. En dat geldt veelal niet alleen voor marketing onderdelen, maar ook voor de menselijke aspecten. Volstaan huidige competenties nog aan nieuwe standaarden? En welke digitale innovaties zijn je daarbij van dienst?

Strategie

Merkstrategie en positionering

In de merkstrategie leg je de unieke kwaliteiten en de kracht van je bedrijf, product of diensten vast. Bij CMCG helpen we je door te dringen tot de kern. We brengen de waarden en emoties in kaart en onderzoeken hoe die zich laten vertalen naar de customer experience. Van daaruit bepalen we samen welke marktpositie jou de grootste kans op succes biedt. Van creatie naar implementatie. Samen zetten we de kaders voor je marktstrategie neer én we zetten je merk letterlijk in de markt.

Strategie

Digitale marketingstrategie

Je website of webshop is de spil van je online performance. Daar komt iedereen samen: klanten en sollicitanten, prospects en leads. Om die spil heen draait een compleet stelsel aan kanalen en mogelijkheden om je online performance te vergroten. SEO en AdWords vergroten je vindbaarheid. Met aansprekende content op social media verbreed je je doelgroep en genereer je binding en interactie. Maar keuzestress dreigt! De in te zetten middelen zijn zo veelvuldig, dat scherpe keuzes essentieel zijn. Wij helpen je bij het formuleren van een uitvoerbare online marketingstrategie die focust op vindbaarheid en conversie. Met als doel: een optimaal en duurzaam bedrijfsresultaat.

Strategie

Social mediastrategie

Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, Twitter, LinkedIn. Je komt er haast niet onderuit. Maar wie bereik je met welk medium? Hoe sla je de juiste toon aan? Hoe genereer je likes en hoe ga je om met kritiek of negatieve reacties? Besef dat je niet overál bij kunt zijn. Vaak zit de kracht in de beperking.  Wij helpen je uit eigen ervaring en op basis van best practices met het formuleren van een uitvoerbare en beheersbare sociale mediastrategie. Van doelgroep- identificatie tot monitoring, samen zorgen we per medium voor de juiste content flow en interactie, ter ondersteuning van jouw merkwaarden.

Strategie

Internal brandingstrategie

Je hebt een goed product en investeert in marketing en communicatie om dat aan de man te brengen. Je verleent diensten vanuit een expertise die uniek is op de markt en deelt je kennis om je bedrijf als thought leader op de kaart te zetten. Maar is dat genoeg? De buitenwereld is welwillend, maar wil eerst weten waar je bedrijf en merk écht voor staan. Daarom is het essentieel dat iedereen in je organisatie, groot of klein, zijn werk beleeft en handelt vanuit jouw merkwaarden. Met een heldere internal brandingstrategie brengen we interne gedragswaarden op één lijn met je externe merkwaarden.

Strategie

Content marketingstrategie

Het medialandschap is permanent in beweging. Het onderscheid tussen kwaliteitsnieuws en fake news vervaagt, traditionele media verliezen terrein op sociale media, de geloofwaardigheid van de conventionele reclameboodschap wankelt. Mensen zijn op zoek naar waarachtige verhalen, naar consistente content. Dat is precies waarop we ons bij CMCG richten als we je adviseren over je content marketingstrategie. We segmenteren je doelgroep en analyseren welke content daarop aansluit, wat beslissende momenten zijn in de customer journey en welke media relevant zijn voor jouw verhaal. Van strategie tot content kalender en creatie, bij ons vind je alle specialisten onder één dak.

Strategie

Customer journey

Hogere wiskunde of een kwestie van gezond verstand? Het faciliteren van de customer journey biedt van allebei wat. Hoe visualiseer je wie je klanten zijn? Wat is een ‘persona’ en wat heb je eraan? Hoe vul je de klanteis in met jouw merkwaarden als bakens? Wij hebben veel kennis en praktische ervaring in huis. Over de beslissende fasen in de customer journey, over het gemak van werken met customer journey mapping als effectieve tool om de klantbeleving te optimaliseren. Die kennis delen we graag met je, op twee manieren: door het customer journey traject concreet af te leggen of in een inspirerende workshop. Aan jou de keus.

Strategie

User testing

Hoe leer je je eigen producten het best kennen? Hoe verwerf je inzicht in de gebruikservaringen van jouw website of webshop? Heel simpel. Door gebruikers te observeren. Waar webstatistieken als Google Analytics vooral laten zien op welk moment klanten uitstappen, laten wij zien wat daaraan vooraf gaat en hoe je de customer experience verbetert. Dat doen we in de vorm van workshops en user testing. Beleef het mee. Je website is de investering dubbel en dwars waard.

Vragen? We zijn er om je te helpen!

Nieuwsgierig naar meer?

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.