Chat with us, powered by LiveChat

Loyalty en data.
Je database als basis voor je marketingstrategie.

We leven in een tijd van Big Data. Nooit eerder waren de mogelijkheden om klantgegevens te verzamelen en doelgroepen te segmenten zo snel en veelzijdig. Een actuele database helpt om de juiste keuzes te maken; om in te spelen op voorkeuren van je klanten; om de loyalty van je klanten te optimaliseren met persoonlijke aandacht.

Bij CMCG geloven we in de marketingkracht van data. Maar we zien ook de andere kant van de medaille: de morele en wettelijke verplichting om secuur om te gaan met privacy. We helpen je bij het vinden van de juiste balans.

Loyalty en data

Marketing intelligence

Digitalisering maakt banen overbodig, maar roept ook nieuwe jobs in het leven. Zo is de marketinganalist sterk in opkomst. Deze bepaalt welke informatie nodig is voor de ontwikkeling en uitvoering van een gerichte marketingstrategie en verzamelt en analyseert die informatie. Daarmee is marketing intelligence een feit. Marketing als mix van persoonlijke kennis, intuïtie en creativiteit enerzijds en Big Data anderzijds. Marketing op het snijvlak van ICT. Het kan niet anders dan dat daar heel veel moois uit groeit. Meer omzet, bijvoorbeeld. Praat erover met onze marketinganalisten.

Loyalty en data

E-mail marketing

Internet bracht ons een uniek en innovatief communicatiekanaal: e-mail. Tot op de dag van vandaag is e-mail een van de meest gebruikte en effectieve kanalen om prospects te benaderen en klanten te binden. E-mail is één-op-één communicatie. Laagdrempelig. De populariteit van e-mail marketing heeft ook een keerzijde: een overvolle inbox en de kans dat e-mails ongelezen in de prullenbak verdwijnen. Daarom zijn design en content cruciaal. Nóg belangrijker: e-mail marketing werkt beter als je persoonlijk appelleert aan de emoties en interesses van je doelgroep. Met jouw database als sleutel, openen we de deur naar succesvolle e-mail marketingcampagnes.

Loyalty en data

Data Science & Analytics

Data verzamelen en beheren is één kant van het verhaal. Belangrijker is wat we ermee doen. Met data creëer je waarde, vind je antwoorden op strategische vragen. Statistische analyses leveren inzicht in succesfactoren als merkvoorkeuren, koopintentie, media-inzet, consumententrends en –gedrag en de match tussen klant en product. Van webanalytics tot conversie-attributie, cross device analyses en statistische marketinganalyses, samen zetten we data om in actie en tillen we je digital marketingactiviteiten naar het hoogste niveau.

Loyalty en data

Privacy en databeveiliging

Alles is meetbaar, alles is zichtbaar. Datagestuurde marketing vergroot je effectiviteit en optimaliseert je ROI. Maar er schuilt een risico in: de kans op inbreuk op de privacy en datalekken. Sinds mei 2018 is de AVG van kracht, de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Overzie jij de consequenties? Voor hoe je omgaat met cookies, bijvoorbeeld, of met dataretentie? Heb je de juiste maatregelen al getroffen, zonder afbreuk te doen aan de waarde van data voor je digitale marketingstrategie? We praten je graag bij. Je krijgt bij ons kennis en concrete tools aangereikt voor cookiebeheer en tag- en datamanagement. Daarmee weet je zeker dat je voldoet aan de meest recente wet- en regelgeving.

Loyalty en data

Web Analytics

Meten en weten hoe je website presteert? Zien of je marketinginitiatieven werkelijk aansluiten op de customer journey die je klanten en prospects op je website ondernemen? Wij maken je online performance transparant en inzichtelijk. We zetten Google Analytics aan het werk en richten Google Tag Manager voor je in. Zodat je ziet wat er gebeurt en op elk gewenst moment kunt bijsturen. Onze web analisten leggen bloot wat wel en niet werkt, hoe je klanten hun reis afleggen en in welke fase bezoekers afhaken. Met één doel: testen wat beter werkt en verbeteringen doorvoeren, die de klantbeleving optimaliseren

Loyalty en data

Dashboarding

Realtime inzicht in je online performance. Zien of je website je doelen ondersteunt en voldoende conversie oplevert, inzicht in de impact van je social media accounts, de hartslag voelen van al je digital marketingactiviteiten. Eén systeem dat al je marketingdata helder visualiseert. Dát is de kracht van dashboarding en reporting. Je bent totally in control. ‘Van alles wat’ is verleden tijd. Eén scherm, één geïntegreerd overzicht. Je zit zelf aan de knoppen, op jouw moment. Weten welk systeem perfect aansluit op jouw marketingstrategie en operationele processen? We laten het zien.

Vragen? We zijn er om je te helpen!

Nieuwsgierig naar meer?