Data / Lead en klant data zijn kostbaar.

Data management voor de nieuwe generatie managers, die rendement op investeringen real-time en overzichtelijk in beeld willen krijgen.

Het draait allemaal om ROI

Ben je van de nieuwe generatie managers, die rendement op investeringen real-time en overzichtelijk in beeld wil krijgen? Binnen (online) campagnes genereer je views, clicks, leads en sales vanuit verschillende bronnen. Dat kunnen zijn: Adwords campagnes, banner campagnes, social media communicatie, e-mailcampagnes en zelfs traditionele campagnes binnen radio, tv of print. De output van die campagnes levert ongestructureerde en onbewerkte data op, waar je bij aanvullende marketingacties niets mee kunt. En al zeker niet direct kunt koppelen met de bestaande back-office, ERP of CRM systeem. Je wilt geen ‘vervuilde database’. Die data vormen de schatkist voor salesactiviteiten. Maar die data zijn ook aan actualiteit onderhevig. Morgen is de potentiële klant alweer verhuisd,  getrouwd en van naam veranderd of heeft hij/zij al een product van een concurrent gekocht. Met als gevolg dat je leads gaat opvolgen, dat slechts in één effect resulteert: onnodig gemaakte kosten. Voor al deze praktijkvoorbeelden vormt LeadQ de oplossing.

LeadQ: het lead management systeem van CMCG

LeadQ is een intelligent lead managementsysteem, dat ‘ruwe’, ongesorteerde data filtert en opschoont volgens vooraf in te stellen criteria. LeadQ vormt de waakhond voor verdere koppelingen naar eigen databases en biedt een overzichtelijk ‘desktop dashboard’ dat per gebruiker in is te stellen. Binnen dit gebruikersvriendelijke dashboard kun je het callcenter of salesafdeling (met dus ieder een eigen te bepalen inlog) de data zelf verrijken door bijvoorbeeld aanvullende marktonderzoek. Daarnaast biedt het dashboard real-time inzicht in de prestaties van ingezette campagnemiddelen en media.

Ook voor complexe distributie kanalen

Werk je voor verdere distributie met een tussenkanaal als dealers of tussenpersonen, dan biedt LeadQ een speciale ‘dealer module’. Binnen deze module verdeelt LeadQ -op basis van vooraf geformuleerde criteria- de eerder gefilterde leads binnen het dealerkanaal. LeadQ informeert vervolgens over de salesprestaties van de individuele dealer.

cmcg-data-2

Data analyse en data koppelingen

Een ‘schone’ database biedt een schat aan informatie. Binnen deze database kun je een analyse maken van statistische verbanden (bijvoorbeeld via de RFM of RFD methode), waardoor je in staat bent om gerichte doelgroep profielen vast te stellen. De ICT en dataspecialisten binnen LeadQ bieden expertise om de data uit LeadQ via een API te koppelen aan het eigen CRM database of mogelijk andere externe systemen als callcenter of sales-software en webformulieren.

Dit maakt LeadQ uniek

  • De universele leadtrackers
  • Een online lead-database
  • Real-time koppelingen met de opvolgpartijen
  • Een team van consultants en programmeurs die de gegevenstromen op maat kunnen vormen
  • Real-time rapportages en statistieken

Voordelen van de inzet van LeadQ

  • Data binnen gepersonifieerde dashboards
  • Schone data binnen een overzichtelijk dashboard
  • Real-time prestaties meten van ingezette campagnes
  • Kostenbesparing door alleen leads op te volgen ‘die er toe doen’; lagere CPL (cost per lead) en
  • CPS (cost per sale) dus: budget bewaking en ROI
  • Koppelingen naar eigen back-end, CRM of ERP systeem
  • Een ‘verdeel en heers’ systeem voor het dealer of tussenpersoon kanaal
  • Meer gerichte en scherpere media-inkoop
  • Alle managementinformatie direct beschikbaar om de juiste beslissingen te nemen
  • Integraal te koppelen aan al jouw marketingdata door inzet van het CrossMediaDashboard

Direct aan de slag met lead management?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van lead management. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis.Van strategisch advies tot (online) activatie.  Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter