Crossmedia Dashboard / Realtime inzicht in marketing investeringen.
Een onmisbaar instrument voor managers die ROI real-time in beeld willen krijgen en iedereen die snel en intuïtief het maximale effect uit marketing communicatie activiteiten willen halen.
Alle marketing data overzichtelijk in één dashboard
We moeten ‘bewegingen’ op onze website bijhouden met Google Analytics. Social media zoals Facebook en Twitter in de gaten houden op berichtgeving en actief opvolgen. De prestaties van onze Adwords optimaliseren en display bannering afstemmen op de best presterende affiliate netwerken. We moeten de resultaten van onze e-mail nieuwsbrieven analyseren en bijstellen. En er is meer: data uit mobieltjes, data uit campagnes, data uit social media, data uit Wi-Fi. We staan voor de uitdaging om al die data vanuit al die verschillende databases te ontsluiten, te combineren, verrijken en te interpreteren. Het CrossmediaDashboard biedt uitkomst.
Crossmedia inzicht in alles wat data oplevert
Het CrossmediaDashboard geeft een grafische weergave van data in zogenaamde widgets (‘metertjes’). Die data kunnen uit elke bron komen. Het dashboard doet niets anders dan via een -speciaal hiervoor ontwikkelde- API (application programming interface) data inlezen. Deze data worden weergegeven in een inzichtelijk en intuïtieve grafische weergave. Het CrossmediaDashboard kan dus niets anders doen dan het interpreteren van jouw data. Het kan jouw data niet veranderen, verwijderen of op een andere wijze ontregelen. De data worden via het CrossmediaDashboard binnen een beveiligde omgeving weergegeven, waar alleen jij bij kunt.

Crossmedia inzicht voor de slimme marketeer
- Marketingmanagers die het beu zijn om tientallen sites op te starten om social media te kunnen monitoren.
- Webshophouders die klikgedrag op hun site willen analyseren.
- Directieleden die liever online kijken dan dikke Google Analytics rapporten door te worstelen.
- Online marketeers die hun display advertising op rendement willen afrekenen.
- E-mail marketeers die het effect van hun e-mailcampagne willen optimaliseren.
- PR managers die de ‘negatieve’ of ‘positieve’ social media bewegingen willen monitoren.
- Of de slimme marketeer die gewoon alles in één overzicht binnen een dashboard wil zien.
- CMCG officieel SharpSpring Silver Certified PartnerMet trots kunnen wij zeggen dat CMCG officieel SharpSpring Silver Certified Partner is! Sharpspring is dé leadgeneratietool voor het identificeren van bezoekers en helpt bij relevante opvolging [...]Read more
- Je maandelijkse Digital Update – Wat gebeurde er in mei 2018Het is tijd voor jouw maandelijkse dosis digitale updates. Wat gebeurde er nou eigenlijk in mei 2018? Wij hebben het een en ander weer voor jou op een rijtje gezet! Facebook gebruikers [...]Read more
- Je maandelijkse Digital Update – Wat gebeurde er in april 2018Het is tijd voor jouw maandelijkse dosis digitale updates. Wat gebeurde er nou eigenlijk in april 2018? Wij hebben het een en ander weer voor jou op een rijtje gezet! Stapt Google over [...]Read more
CrossmediaDashboard: een overzicht
- Rapportages van ingezette e-mail marketingcampagnes
- Social media rapportages: Tweets, Likes, Pins, toename van bezoekers, Mentions van ‘negatieve’ trends etc.
- AdWords campagnes; budget, kliks en conversie
- Inzichten in views, kliks en conversie bij de inzet van display advertising op affiliate netwerken
- Koppelingen met professionele tracking programma’s zoals LeadQ en IntermediairQ
- Inzet van SMS of e-mail alerts bij vooraf ingegeven data-ontwikkelingen
- Bezoekers tijdens beurzen, aantal klanten in een winkel, het bestede budget per klant, gemiddelde vrachtkosten voor een webshop
- Per dashboard autorisatie in te stellen