Chat with us, powered by LiveChat

Werken in klantteams
Als klant betrokken zijn, maar ook ontzorgd worden

We ‘doen’ natuurlijk al aan contentmarketing wanneer we bijvoorbeeld een website bouwen, een campagne bedenken of een magazine opmaken. Maar als we betrokken zijn bij meerdere kanalen, doelgroepen of werkzaamheden van een klant, heeft het zeker meerwaarde wanneer we in klantteams werken.

Deze manier van werken is niet nieuw maar krijgt wel steeds meer aandacht omdat er een hoge mate van betrokkenheid van alle partijen wordt gevraagd. Teamleden verdiepen zich allen in de klant, de contentmanager staat in direct contact met de klant en het team en er wordt voor gezorgd dat de klant altijd op de hoogte is.

werkstructuur_contentteam

Wat is een klantteam?

Wanneer je als klant te maken krijg met een ‘klantteam’ van CMCG, betekent dat gelukkig niet dat er gelijk meer kosten gemaakt worden of dat je met 10 verschillende mensen je vragen en wensen moet bespreken. Wel betekent het dat je als klant 1 overkoepelend aanspreekpunt (de producer) hebt die van alle lopende zaken op de hoogte is, en dat je de keuze hebt om te verdiepen met individuele experts uit het team. Wil je bijvoorbeeld sparren over social media? Dan is daar een specifieke collega voor! Dat er gewerkt wordt in een klantteam betekent ook toewijding en betrokkenheid vanuit ons. Het kan bijvoorbeeld zijn dat we met het klantteam om een rondleiding door het bedrijf vragen, dat we een product training volgen, of we willen graag een laagdrempelige kennismaking met eventuele brainstorm!

contentmarketing_contentteam-eigenschappen

Hoe ziet het werkproces eruit?

Het aangaan van een ‘zakenrelatie’ nemen we erg serieus! We starten dan ook graag met een kennismaking om af te kaderen wat we voor je kunnen betekenen. Wanneer we bepaald hebben hoe we het beste het doel van de klant van de klant kan worden bereikt worden er verschillende CMCG collega’s bij elkaar gezocht die diverse expertises en affiniteit met de klant/het merk meebrengen. Daarnaast zorgen we er zo voor dat een ieder van het klant-/contentteam een stukje projectmanagement, accountmanagement en expertise met zich meebrengt. Samengevat, lopen we volgende stappen door tijdens een CMCG-klant samenwerking.

contentmarketing_factureren

De voordelen op een rijtje

  1. Hoge kwaliteit content die op elkaar aansluit voor meerdere kanalen
  2. Een zeer betrokken team met experts die de klant goed kennen
  3. Gestructureerde en regelmatige content geoptimaliseerd voor meerdere kanalen
  4. Geen vele losse factuurtjes maar betalen voor een periode of een ‘bulk’ aan content
  5. Proactieve feedback en ideeën voor komende periodes, inhaakmomenten en marketing kansen
contentmarketing_centrale-hub

Meer over content marketing

Als je zelf of samen met een contentteam aan de slag wilt gaan met het daadwerkelijk maken en distribueren van content, lees hier dan meer! Contentmarketing is namelijk heel wat anders dan het retail-, affiliate-, print- of telemarketing!

Vragen? We zijn er om je te helpen!

Nieuwsgierig naar meer?