Blue Sky Group vroeg ons om een onafhankelijk advies te geven over een social media tool, welke gebruikt kon worden voor Facebook en Twitter webcare, het plaatsen van content, het analyseren van resultaten en het krijgen van inzicht in online conversaties.

Vanuit onze expertise hebben wij binnen ons social media advies uit een grote voorselectie van social media tools, enkele tools geselecteerd welke voldeden aan de behoefte van Blue Sky Group. Door extra informatie in te winnen, ervaringen uit te wisselen en demo’s van deze systemen te volgen, hebben wij het advies opgesplitst in een primaire keuze en twee secundaire keuzes en deze toegelicht.

Het proces voor het selecteren van de juiste software voor social media bestond uit de volgende stappen:

  1. Kennismakingsgesprek
  2. Verdiepende informatie van uitvoerende medewerkers
  3. Voorselectie tools
  4. Keuzeproces op basis van demo’s en contact met leveranciers
  5. Shortlist tools
  6. Adviesdocument
  7. Schriftelijke en telefonische toelichting

 
Opdracht: Social media advies
Klant: Blue Sky Group
Social media: Bart van der Kooi
Verantwoordelijk bij klant: Anneloes Wester

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter

PGA Nederland - Content Management training Social Media